Stichting Vrouw en Muziek
15 mei 1994, Gebouw K & W, Fentener van Vlissingenzaal, Utrecht
Thema: Hedendaags
Componisten/uitvoerenden: Anna Ikramova | Anna Vics | Gerda Geertens | José Retra | Olga Magidenko | Tamara Ibragimova | Tera de Marez Oyens
Opnametechniek: Hans Valeton
Componisten/uitvoerenden: Anna Ikramova | Anna Vics | Gerda Geertens | José Retra | Olga Magidenko | Tamara Ibragimova | Tera de Marez Oyens
Opnametechniek: Hans Valeton
Hedendaagse muziek van vrouwelijke componisten
Stichting Vrouw en Muziek is in 1985 als werkgroep opgericht door een enthousiaste groep mensen die van mening was dat kunstmuziek van vrouwelijke componisten te weinig werd uitgevoerd. Tera de Marez Oyens (1932-1996) en Ro van Hessen (1910-2008) speelden een belangrijke rol in de beginperiode van Stichting Vrouw en Muziek.
Marin Mars studeerde viool aan het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam bij Jan Henrichs en Mark Lubotsky en volgde daarna nog verscheidene masterclasses. Ze won diverse prestigieuze prijzen.
Sarka (1993) Drie liederen voor sopraan en piano
Geertens, Gerda 1955
Judith Mok (sopraan), Kees Wieringa (piano)
Viovoce (1993) voor sopraan en viool
Magidenko, Olga 1954
Judith Mok (sopraan), Marin Mars (viool)
Inleiding (1993)
Retra, José 1962
Marin Mars (viool)
In the garden of my soul (1993)
Ibragimova, Tamara 1958
Kees Wieringa (piano)
Wort (1982)
Ikramova, Anna 1966
Marin Mars (viool)
Nachts (1993) Twee liederen voor sopraan en piano
Ibragimova, Tamara 1958
Judith Mok (sopraan), Kees Wieringa (piano)
Banja Po-Tsjornomoe (Het zwarte badhuis) (1993) voor sopraan en viool
Vics, Anna 1965
Judith Mok (sopraan), Marin Mars (viool)