Thema: Hedendaags
Componisten/uitvoerenden: Alban Berg | Béla Bartók | Darius Milhaud | Jean Françaix | Olivier Messiaen | Robert Schumann | Tristan Keuris
Opnametechniek: Kees van de Wiel
Componisten/uitvoerenden: Alban Berg | Béla Bartók | Darius Milhaud | Jean Françaix | Olivier Messiaen | Robert Schumann | Tristan Keuris
Opnametechniek: Kees van de Wiel
Klarinet, viool, piano… het klinkt als een vertrouwde combinatie. Toch blijkt het meeste repertoire voor deze drie instrumenten samen uit de twintigste eeuw te stammen.
Violiste Maria Milstein, klarinettiste Fleur Bouwers en pianist Martijn Willers slaan de handen ineen om samen op het concertpodium te debuteren. We horen meesters uit het Interbellum als Milhaud, Berg en Bartók, maar ook de na-oorlogse Tristan Keuris. Als extraatje krijgen we “Abîme des Oiseaux” uit Messiaens Kwartet voor het einde der tijden, voor klarinet solo, en een weinig bekend werk van Schumann.
Of ze bekend zijn geworden? Maria Milstein wel. Ook Martijn Willers kom je nog geregeld tegen.
Suite voor viool, klarinet en piano (1937)
Darius Milhaud
Maria Milstein (viool), Fleur Bouwer (klarinet), Martijn Willers (piano)
Abîme des oiseaux, voor klarinet, uit Quatuor pour la fin du temps (1940/41)
Olivier Messiaen
Fleur Bouwer (klarinet)
Muziek voor viool, klarinet en piano (1973)
Tristan Keuris
Maria Milstein (viool), Fleur Bouwer (klarinet), Martijn Willers (piano)
Tema con Variazioni, voor klarinet en piano (1974)
Jean Françaix
Fleur Bouwer (klarinet), Martijn Willers (piano)
Adagio 'Liebe', uit Kammerkonzert, voor viool, klarinet en piano (1923/25)
Alban Berg
Maria Milstein (viool), Fleur Bouwer (klarinet), Martijn Willers (piano)
Phantasiestücke opus 73 voor klarinet en piano (1849)
Robert Schumann
Fleur Bouwer (klarinet), Martijn Willers (piano)
Contrasten, voor viool, klarinet en piano (1938)
Béla Bartók
Maria Milstein (viool), Fleur Bouwer (klarinet), Martijn Willers (piano)