Damas del Tango, aflevering 10: Seyyan Hanim
De vorige uitzending was gewijd aan Japanse tango. Deze werd gekenmerkt door getrouwe nabootsing van de Argentijnse tango. Karakteristiek voor de Turkse tango is, dat deze een versmelting was, maar ietsje meer Turks dan Argentijns. De reden was dat de Turkse tango twee politieke doeleinden moest ondersteunen: westerse modernisering en Turks nationalisme. Een derde doel was vrouwenemancipatie, en daarom kreeg een zangeres als Seyyan Hanim alle kansen en steun van de stichter van de Turkse Republiek, Ataturk. Over haar gaat deze uitzending.
1. El mamao ; (Instrumentaal) Banda Pathé van Alfredo Gobbi
2. Mazi ; Seyyan Hanim_Tangular
3. Hicran ; Seyyan Hanim_Tangular
4. Capkin ; Seyyan Hanim_Tangular
5. Inci ; Seyyan Hanim_Tangular
6. Papatya ; (Instrumentaal) ; Nezdet Koyutürk
7. Hayat (Güerken Aglatir) ; Seyyan Hanim_Tangular
8. Siyah Gözlere ; Seyyan Hanim_Tangular
9. Hasret ; Seyyan Hanim_Tangular
10. Deli Gonül ; Seyyan Hanim_Tangular
11. Özleyis ; Seyyan Hanim_Tangular
12. Calikusu ; Seyyan Hanim_Tangular
13. Bir Marti Gibi ; Seyyan Hanim_Tangular
14. Ask Kerpeteni ; Seyyan Hanim_Tangular
15. Mehtapli Bir Gece ; Seyyan Hanim_Tangular
Herkenningsdeun: Emancipación / Pugliese_From Argentina
Eventuele opvulling:
Ne Tatli Bir An ; Seyyan Hanim_Tangular [2.48]
Suna ; Seyyan Hanim_Tangular [3.01]